perjantai 24. toukokuuta 2019

Rakkaus sallii kaiken tapahtuvaksi


Mua ei kiinnosta miten hyvin olet kouluttautunut, miten akateeminen olet.

Mua ei kiinnosta miten paljon tietoa ja henkistä tai fyysistä materiaa omistat.

Mua ei kiinnosta se, että kuinka paljon rahaa sinulla on.

Mua ei kiinnosta oletko työtön vai työelämässä.

Mua ei kiinnosta ikuisen nuoruuden salat.

Mua ei kiinnosta ikäsi.

Mua ei kiinnosta kuinka monta henkistä kurssia olet käynyt.

Mua ei kiinnosta kuinka notkea olet joogan ansiosta.

Mua ei kiinnosta kuinka paljon sinulla on henkisiä kokemuksia.

Mua ei kiinnosta miten positiivinen olet.

Mua ei kiinnosta miten täydellinen paratiisi maailma on.

Mua ei kiinnosta kuinka kauhea paikka maailma on.

Mua ei kiinnosta se, että mikälainen henkinen ihminen on, jotta kelpaisi Jumalalle.

Mua ei kiinnosta "olen oikeassa, muut väärässä"  asenne.

Mua ei kiinnosta se, mitä sinä odotat minulta.

Mua ei kiinnosta se kuinka kiireisenä itseäsi pidät.

Mua ei kiinnosta se kuinka valaistunut olet.

Mua ei kiinnosta miten paljon kavereita sinulla on.

Mua ei kiinnosta se, miten suosittu olet.

Mua ei kiinnosta se miten paljon tuomitset ympäristöäsi.

Mua ei kiinnosta jatkuva analysoiminen: hyvä vs paha.

Mua ei kiinnosta ihmisten syntisyys.

Mua ei kiinnosta helvetillä pelotteleminen.

Mua ei kiinnosta se miten asiat tehdään oikein.

Mua ei kiinnosta miten minä keskeinen olet.

Mua ei kiinnosta jatkuva kehittyminen ja täydellisyyden etsiminen.

Mua ei kiinnosta pakonomainen tulevaisuuden suunnitteleminen.





Mua kiinnostaa ihmisten viattomuus.

Mua kiinnostaa epätäydellisyys ja roso.

Mua kiinnostaa pienet asiat.

Mua kiinnostaa se että oletko läsnä.

Mua kiinnostaa se, kuinka hyvin osaat olla tekemättä mitään.

Mua kiinnostaa se, miten avarakatseinen olet.

Mua kiinnostaa se kuka todella olet tarinasi takana.

Mua kiinnostaa yhteinen kemia. Antautuminen hetkelle.

Mua kiinnostaa se miten hyvin hyväksyt itsesi.

Mua kiinnostaa se miten hyvin hyväksyt tunteesi ja epätäydellisyytesi.

Mua kiinnostaa se mitä tunnet juuri nyt.

Mua kiinnostaa se miten paljon mä kiinnostan sinua omana itsenäni.

Mua kiinnostaa se mitä Rakkaus on ja mitä se ei ole.

Mua kiinnostaa asioiden eri puolet, laajakatseisuus.

Mua kiinnostaa aitous ja rehellisyys.

Mua kiinnostaa katsoa pinnan alle ja pinnan päälle.

Mua kiinnostaa kuinka avoin ja rohkea olet.

Mua kiinnostaa katsoa mitä tunnen ja mitä tunnet.

Mua kiinnostaa sisäinen maailmasi, pelkosi ja epäkohtasi.

Mua kiinnostaa oma sisäinen maailmani, pelkoni ja epäkohtani.

Mua kiinnostaa todella paljon se, miten hyvin osaat antaa anteeksi.

Mua kiinnostaa miten hyvin minä ja sinä osaamme olla kantamatta menneisyytemme taakkaa.



Itse asiassa mua kyllä kiinnostaa nuo kaikki. Tuo kaikki kiinnosti jopa sen verran, että kirjoitin niistä. Dualismin kolikon kummatkin puolet. Se kolikko ilmeni/ilmenee juuri nyt mielessäni. Joskus kiinnostaa, joskus taas ei. Sekin saa ilmetä. Se dualistinen pinta jota tuo lista esittää on vain pelkkää ajatusta. Katson sen läpi. Päästän irti. Elämä on peli ja kaikki itsensä muuttamisleikit muuttavat vain egoa. Rakkauden ei tarvitse muuttua, koska se on kaikenkattavaa eikä sillä ole vastakohtaa.
Kaikki "mua ei kiinnosta" tai "mua kiinnostaa" on vain ajatusta joka tulee ja menee. 
Koko ajan maailma näyttää ilmestyvän ja haihtuvan ajattomuuteen ja ikuisuuteen. Tätä matkaa kestää vain hetken, joten miksi siitä ei voisi nauttia? Rakkaus ei tuomitse eikä luokittele. Rakkaus ei kerro mikä on oikein ja mikä väärin. Rakkaus sallii kaiken tapahtuvaksi. Rakkaus, mitä se on? Pelkkä sana? Viite johonkin kaiken kattavaan?

Kaikki tuo saa ilmaantua, enää en häiriinny jos puhun ihmisten kanssa säästä, jääkiekosta, nauran alapääjutuille tai olen ajattelematta Jumalallisia ajatuksia. Kaikki tämä on Jumalallista ilmentymää. Jumala ei Itse luokittele asioita, sillä sen tekee ego. Antaa sekin tapahtua. Saattaa olla hyvinkin mielenkiintoista kuunnella toisen ihmisen tarina. On mahtavaa olla nostalginen ilman syyllisyyttä siitä, että "elää menneisyydessä". Kaikki tuo tapahtuu tässä hetkessä. Sallin sen tapahtuvaksi tässä ja nyt. Sallin senkin tapahtuvaksi, että ei kiinnosta. 
Ei tarvitse kasvisruokaa tai selibaattia löytääkseen Jumalan, sillä Jumala on ihan varmasti tässä ja nyt meidän jokaisen kanssa.
Rakkaus ei ole ollut yhdenkään gurun omistuksessa, vaan se on meidän yhteinen asia.

Maailma toden totta on luotu alkuräjähdyksessä, mutta se räjähdys tapahtuu juuri nyt. Kaikki tämä maailman pirstaloituminen, kaikki tämä ajankin pirstaloituminen, kaikki tapahtuu vain mielessä. Se kaikki tapahtuu Jumalan mielessä, täydellisessä ykseydessä. Antaa maailman pelata pelinsä loppuun. Minulla on rauha.

Jake



2 kommenttia: