perjantai 28. lokakuuta 2016

Kristuksen toinen tuleminen!!!


"Kristuksen `toinen tuleminen` toteutuu ihmisten tietoisuuden siirtymisenä ajasta nykyhetkeen, läsnäoloon, ajattelemisesta puhtaaseen tietoisuuteen. Se ei merkitse jonkun miehen tai naisen tulemista. Jos `Kristus` palaisi  huomenna jossakin ulkoisessa hahmossa, mitä muuta hän voisi sanoa sinulle kuin tämän: "Olen Totuus. Olen Jumalallinen läsnäolo. Olen ikuinen elämä. Olen sinussa. Olen täällä. Olen nyt."
Älä koskaan tee Kristuksesta henkilöä. Älä samasta Kristusta muotoon. Avatarat, Jumalalliset äidit, valaistuneet mestarit, ne muutamat harvat, jotka ovat aitoja, eivät ole koskaan jotakin erityistä henkilöinä. Koska heillä ei ole valeitseä, jota pitäisi tukea, puolustaa ja ruokkia, he ovat yksinkertaisempia, tavallisempia kuin tavalliset ihmiset. Jokainen, jolla on voimakas ego, pitäisi heitä merkityksettöminä eikä todennäköisesti edes vilkaisisi heihin."




"Jos tunnet kiinnostusta johonkin valaistuneeseen mestariin, sinussa on jo tarpeeksi läsnäoloa tunnistaaksesi läsnäolon toisessa. Oli paljon ihmisiä. jotka eivät arvostaneet Jeesusta tai Buddhaa. Aina on ollut ja on paljon ihmisiä, jotka puolestaan tuntevat vetovoimaa vääriin opettajiin. Egoja viehättävät suuremmat egot. Pimeys ei voi tajuta valoa. Vain valo voi arvostaa valoa. Älä siis kuvittele, että valo on sinun ulkopuolellasi ja että se voi tulla vain jonkin tietyn muodon välityksellä. Jos vain sinun mestarisi on Jumalan inkarnaatio, kuka sinä sitten olet? Kaikenlainen poissulkeminen on muotoon samaistumista, ja muotoon samastuminen merkitsee egoa riippumatta siitä, miten hyvin se on piilotettu.
Käytä mestarin läsnäoloa heijastamaan takaisin oma nimen ja muodon tuolla puolen oleva olemuksesi, jotta läsnäolosi saa vielä enemmän voimaa. Huomaat pian, ettei läsnäolossa ole mitään `minun` eikä `sinun`.
Läsnäolo on yksi."

Eckhart Tolle



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti