tiistai 3. syyskuuta 2013

Kiitollisuutta!!!

"Pitää olla kiitollisuutta ja koko ajan kiitollisempi" :-) Tässä avoin itsetutkiskelu, jotta maailmankaikkeus saa nähdä kiitollisuuteni. :-)

OLEN KIITOLLINEN SIITÄ ETTÄ....

- Saan olla terve. Olen fyysisesti ja henkisesti terve. Kiitos kiitos kiitos.

- Saan hengittää raitista Suomalaista ilmaa puhtaan luonnon keskellä. Kiitos kiitos kiitos.

- Minulla on katto pään päällä ja vieläpä talossa jossa tykkään asua. Ei yhtään hukkaneliöö, vaan just sen mitä tarvin. Asunnon sijainti on loistavalla paikalla. Kiitos kiitos kiitos.

- Minulla on muutama todella hyvä ystävä, johon voi luottaa ja joiden kanssa saa olla oma itsensä. Ei arvostelua, ei negatiivisuutta vain pelkkä läsnäolo. He auttavat myös jos tulee tarvetta. Kiitos kiitos kiitos.

- Olen saanut syödä energisoivia ruokia ja minulla on makuaisti, jolla saan ravinnosta nauttia. Kiitos että keksin herkulliset pirtelöt ja kiitos elämälle siitäkin, että kaupan hyllyt on notkollaan mitä parhaimman makuisia ruokia. Valinnanvaraa löytyy. Kiitos kiitos kiitos.

- Musiikki! Olen kiitollinen että olen opetellut soittamaan ja että minulla on bändi. Olen kiitollinen että uskallan luoda asioita. Saan toteuttaa itseäni. Olen kiitollinen että maailmassani on musiikki. Kiitos myös siitä että koko elämä on taidetta, luonnon taiteesta ihmisen luomaan estetiikkaan asti. Kiitos kiitos kiitos.

- Kiitos elämälle että en ole kasvanut pumpulissa. Kiitos siitä että olen saanut kokea pettymyksiä, jotta osaan nyt tässä hetkessä arvostaa pieniä(suuria) asioita! Kiitos kiitos kiitos.

- Kiitos että olen saanut tavata paljon ihmisiä, jotka ovat opettaneet itseäni. Kiitos kaikille, olette olleet opettajiani. Jokainen teistä on ollut TODELLINEN guru:-) Kiitos kiitos kiitos.

- Kiitos siitä että meillä täällä on neljä arvokasta vuoden aikaa, on mahtavaa kun saa aina kokea uuden vuoden ajan. On vaihtelua ja kaunis luonto! Kiitos kiitos kiitos.

- Saan omistaa tarvittavan omaisuuden. Ei yhtään ylimääräistä krääsää, paitsi levykokoelma, siitäkin saan olla kiitollinen. Todellinen aarreaitta ja mukava harrastus, tulevia keräilyharvinaisuuksia. Saan omistaa soittimia ja tietokoneen, joka palvelee minua tässäkin hetkessä. Kiitos kiitos kiitos.

- Minulla on loistava työpaikka! Mukava ja asian osaava työkaveri ja ihanat maalaislapset, olen todella kiitollinen että saan tehdä työkseni ns. henkistä työtä. Kiitos kiitos kiitos.

- Minulla on sen verran rahaa, että olen tullut toimeen ja olen kiitollinen siitä että rahanvirta tulevaisuudessa tulee virtaamaan runsaammin! heh :-) ;-) kiitos kiitos kiitos.

- Olen kiitollinen siitä, että olen löytänyt elämälleni tarkoituksen, olen onnellinen siitä, että olen ollut henkisen tien kulkija, jatkuva etsijä. Se on tuonut lohtua, tarkoitusta, jännitystä sekä onnellisuutta. Elämä on yksi suuri seikkailu! Kiitos kiitos kiitos.

- Olen onnellinen kaikista kokemuksista, mystisistäkin. Olen osannut tehdä arjesta satua. Olen saanut tutkia universaaleja salaisuuksia. Monenlaisia salaisuuksia on löydetty ja monenlaisia oivalluksia tehty. Kiitos kiitos kiitos.

- Olen kiitollinen että ujosta, heikon itsetunnon omaavasta pojasta on kasvanut suht rohkea ja avoin mies. Monenlaisia pelkoja on selätetty ja monelaisia pelkoja tullaan vielä selättämään. Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen kaikista kokemuksista jotka on vahvistanut minua ihmisenä. Kiitos kiitos kiitos.


- Yksi suurimpia kiitollisuuksia on se, että olen oivaltanut rikkauden joka löytyy sisältäni. Jatkuvan "kehityksen" väsyttävä polku ei johda kuin hautaan. Todellinen rikkaus on JO meissä! Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen siitä että vaikka menneisyys olisi minkälainen tahansa niin meillä on vain NYT tämä hetki! Oi kuinka vapauttavaa, rikastuttavaa ja rakastavaa. Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen että saan elää vapaata elämää! Kukaan ei ole kontrolloimassa ja tuomitsemassa tapaani ajatella tai elää! Rakastan olla oma itseni! Kiitos kiitos kiitos!!!


- Olen kiitollinen että uskallan ottaa jatkuvasti riskejä. Uskallan ilmaista mielipiteitä ja asioita, jotka on itselleni tärkeitä. Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen että olen saanut syntyä Suomeen! Ei sotia, nälänhätää, turvattomuutta Täällä eletään vaurauden aikakautta. On vaatetta, ruokaa, asuntoja, sosiaalituki, työpaikkoja..jne. Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen että olen saanut aina kaiken minkä olen sydämestäni halunnut, minulla on vahva tunne siitä että minusta pidetään huolta! Kiitos kiitos kiitos.


-Olen kiitollinen siitä että uskaltaudun kokeilemaan uusia ajatusmalleja tai tekoja..esim. viimeksi videoblogaus...;-). Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen siitä että lukemisen ymmärtämisen lukihäiriö ei ole minua lannistanut. Olen saanut lahjan lukea ja ymmärtää siinä määrin että kirjoja on luettu satoja! Heikkous on vahvuuteni! Lukihäröni on kuin siunaus valitsemaan pois kaikki semmoinen mikä ei OIKEASTI kiinnosta tai ole minua varten. Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen siitä että olen löytänyt anteeksi annon eli irtipäästämisen voiman! Sen vapauttavampaa "taikapölyä" ei maailmassa olekaan. Se on kuin repisi kahleet irti kerta toisensa jälkeen kädet rakkauden veressä ja voimassa! ;-) kiitos kiitos kiitos!


- Olen kiitollinen että minulla on polkupyörä. Kiitos kiitos kiitos :-)


- Olen kiitollinen  että minulla on tämä blogi, johon parhaillaan saan kirjoittaa elämäni rikkauksista! Kiitos kiitos kiitos!


- Olen kiitollinen että viikossa on 2 vapaapäivää jolloin saa tehdä mitä huvittaa! ;-) Kiitos kiitos kiitos.


- Olen onnellinen että minulla on sauna! Ekaa kertaa oma sauna! Kiitos kiitos kiitos.


- Kiitos että bändilläni on soittokämppä, on mukavaa kun on paikka missä soittaa. Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen kaikesta siitä hienosta mitä vielä tulen näkemään ja kokemaan! Tuskin maltan odottaa! Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen siitä että kauppa ja muut palvelut on 5 minuutin kävelyn päässä. On kirjasto, josta saa lainata ilmaiseksi huippukirjoja. 5 minuutin päässä on hyvä kirppis, josta voi tehdä uusia löytöjä! :-) Kiitos kiitos kiitos.


- Olen onnellinen että en ole kerennyt kyllästymään itseeni..aina on joku luova juttu menossa. Tarvittaessa osaan myös hiljentyä meditaation muodossa. Kiitos kiitos kiitos.


- Olen onnellinen että onnellisuus on VALINTA. Olen onnellinen että saan itse valita olla onnellinen! Kiitos kiitos kiitos!


- Olen onnellinen että meillä on aurinko! Olen onnellinen että aurinko on just sopivan matkan päässä maasta, jotta emme pala tänne poroksi ja jotta se mahdollistaa meille ELÄMÄN! Kiitos kiitos kiitos.


- Olen onnellinen että meillä on vesi! Se mahdollistaa koko luomakunnan! Ilman vettä maa planeetta kuihtuisi marsin tasolle. Kiitos kiitos kiitos.


- Olen onnellinen että minulla on silmät joilla saan katsoa projektorin tavoin tätä näytelmää! Tämän monipuolisempaa elokuvaa ei mikään puolentoista tunnin tavis leffa pysty kumoamaan! Elokuva teatteri on kuin halpa kopio ympäröivästä maailmasta! Tässä elokuvassa saa myös kuulla, haistaa,maistaa ja tuntea! Itseasiassa saadaan olla oman näytöksen pääosan esittäjiä! Huh mitä settiä!!!;-) Kiitos kiitos kiitos!


- Olen kiitollinen siitä että olemme kaikki erilaisia, täysin ainutlaatuisia! Voiko hienompaa taidenäyttelyä olla kuin me ihmiset! Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen että sain herätä tähän päivään ja tähän hetkeen! Kiitos kiitos kiitos.


- Olen kiitollinen että olen 40 vuotias. On mahtavaa että kokemusten arvokas aarrelaatikko on jo 40 vuotta vanha. Monenmoisen illuusion läpi on kuljettu ja nyt vasta ymmärrän mitä todellinen onni/rakkaus on..tai voi olla että vasta 40 vuoden päästä sen tiedän...;-) Kiitos kiitos kiitos!

- Olen onnellinen siitä että rakastan sinua sellaisena kuin olet. Kiitos kiitos kiitos.

"Niin makaa kuin petaa.", "sitä saa mitä tilaa...", "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan."....jne.

Tätä kiitollisuuden listaa voisi jatkaa ja jatkaa....kiitollisuuden listaa voisi muunnella eri muotoihin. 

Sanotaan että kiitollisuus lisää kiitollisuutta ja vaurautta elämässä. Monet viisaat ja vanhat viisaudet sitä korostavat ja siksi haastan sinutkin tekemään samoin!!:-)


"Kun aloin miettiä, mistä kaikesta olen kiitollinen, koko elämäni muuttui."- Willie Nelson, laulaja-lauluntekijä

"Voidaan sanoa, että elämme vain niinä hetkinä, jolloin sydämemme tiedostaa aarteet, joita meillä on." - Thornton Wilder, kirjailija ja näytelmäkirjailija

"Kiitollisuus on rokote, vastamyrkky ja natisepti." -John Henry Jowett. prebyteerisaarnaaja ja kirjailija

 "Kiitollinen sydän juhlii alati." - W.J Cameron, journalisti ja liikemies

"Elämästä tulee rikasta yksinomaan kiitollisuuden avulla." -Dietrich Bonhoeffer, evankelisluterilainen pappi

"Kun aamulla heräät, ajattele, mikä etuoikeus on saada elää, ajatella, nauttia, rakastaa." - Marcus Aurelius, Rooman keisari

"Mielikuvitus on todellinen taikamatto." -Norman Vincent Peale, kirjailija

"Sata kertaa päivässä muistutan itseäni siitä, että sisäisesti ja ulkoisesti riippuu toisten ihmisten, elävien ja kuolleiden, aherruksesta, ja minun on ponnisteltava kyetäkseni antamaan samalla mitalla kuin olen saanut ja edelleen saan. " -Albert Einstein Nobelin palkinnon saanut fyysikko

"Tutkijat, filosofit, keksijät, löytöretkeilijät ja profeetat, jotka harjoittivat kiitollisuutta, nauttivat sen tuloksista, ja useimmat ymmärsivät kiitollisuuden voiman."

"Historia on täynnä kuuluisia ihmisiä, jotka ovat harjoittaneet kiitollisuutta ja jotka ovat saavutuksillaan nousseet suurimpien koskaan eläneiden ihmisten joukkoon:
Gandhi, Äiti Teresa, Martin Luther King Jr., Dalai Lama, Leonardo da Vinci, Platon, Shakespeare, Aisopos, Blake, Emerson, Dickens, Proust, Descartes, Lincoln, Jung, Newton, Einstein ja moni muu."

Muhammed, Buddha, Laotse, Krishna , Kuningas Daavidista Navajo ja Cherokee intiaaneihin. Myös Jeesus sanoi aina KIITOS ennekuin teki ihmeen.

 -Rhonda Byrne, kirjailija





Vaurauden täyttämää elämää maailman parhaalle sinulle!!!!

TOIVOO : Jarkko Hakola

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti